T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SULTANGAZİ - Mevlana Ortaokulu

Duyurular

Nis

2024 YILI OKUL AİLE BİRLİĞİ OCAK-ŞUBAT-MART AYI GELİR-GİDER TABLOSU 

Ara

MEVLANA ORTAOKULU

 

e-Güvenlik  POLİTİKASI

ve

AMAÇLARI

            Milli eğitim bakanlığı destek hizmetleri genel müdürlüğünün 2018/10 nolu "Okullarda Güvenlik Önlemleri Alınması" konulu genelge doğrultusunda Mevlana Ortaokulu olarak; güvenlik politikası dosyası hazırlandı.Okulda can güvenliği,internet güvenliği, kişisel güvenlik temaları baz alınarak okul politikası belirlendi. Okul güvenlik politikası, 2015/2018 stratejik planın gereği olarak değerlendirilip gerekili tüm e-güvenlik tedbirleri alınır.

Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte her okulun Okul Güvenlik Politikasının olması kaçınılmaz olmuştur. Çünkü paydaşlar günümüzde okul binasından çok çeşitli şekillerde internete erişebilirler. Günlük hayatımızın bir parçası olarak hepimiz dijital teknolojilerle yaşıyoruz. Çocuklarımızın dijital teknolojiler aracılığıyla mevcut olan fırsatları en iyi nasıl kullanacaklarını bilmelerini sağlamak için, artık bunları nasıl kullanacaklarını bilmek ve anlamak gerekiyor. Bunun mümkün olan en güvenli şekilde ve en güvenli ortamda yapılmasını sağlamak için, öğrencilerimizin evde, okulda veya dışarıda ya da arkadaşlarıyla ya da yalnız olduğu zaman, dikkatini çeken açık ve özlü bir Güvenli İnternet Okul Politikasına sahip bir okuluz.

A. E-GÜVENLİK (E-SAFETY) POLİTİKAMIZ:

 

1.      Okulumuzun internet sitesi, Instagram gibi sosyal ağları bulunmaktadır. Bu ağların üzerinde yayınlanan veriler kontrollü olarak paylaşılmaktadır. 

2.      Okulumuzda cep telefonları ders esnasında kapalı konumda tutulmakta, eTwinning projesi yapan arkadaşlar proje çalışmaları amacıyla gerektiği takdirde kullanmaktadır. 

3.      Öğretmenlerimiz tarafından, sınıflara düzenli olarak, BİT bağımlılığı, BİT'nin doğru ve güvenli kullanımı, Siber Zorbalık gibi konularda seminerler tertiplenmektedir. Bu konu ile ilgili sertifikası olan öğretmenlerimiz vardır. 

4.      Okulumuzda BİT doğru ve güvenli kullanımı ile ilgili sabit panolar bulunmaktadır.

5.      Okulumuzun  bazı öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen Siber Zorbalık, BİT 'in doğru ve güvenli kullanımı konularında uzaktan ve yüz yüze eğitimler almıştır.

 6.       Okulumuzda "Daha Güvenli İnternet Günü" kutlanmaktadır.

 7.      Okulumuzun internet sitesinde e-güvenlik konusunda, güvenliweb.org.tr. sitesi  linki yer almaktadır. Okul paydaşlarımız istedikleri zaman konu ile ilgili bilgi alabilmekteler.

8.  Okulumuzda güvenli internet günü kutlamalarında, konu ile ilgili seminerlerde güvenliweb.org.tr. sitesinden alıntılanan bilgi broşürleri dağıtılmaktadır.

9.   Bt Öğretmenimiz  internet etiği ve güvenli internet kullanımı konuları hakkında öğrencilerimize bilgilerini aktarmaktadır.

10.  Okulumuzda 21.yy iletişim becerileri önemsenmektedir. Bununla ilgili olarak öğrencilerimizin BİT kullanım becerilerini geliştirme çalışılmaları yapılmaktadır.

 11.   Okulumuzda Dijital vatandaş olma konusunda paydaşlarımızı bilinçlendirme çalışmaları yapılmaktadır.

 12. Okuldaki internet sağlayıcısı (MEB) her türlü zararlı içeriklere ulaşımı engellemiştir. Bu sitelere erişim MEB internet filtreleme ağına takılır.

 13. Milli Eğitim Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü 07.03.2017 tarihli 2975829 sayılı 2017-12 Sayılı Okullarda Sosyal Medyanın Kullanılması konulu yazı gereği, öğrencilerin, ebeveynlerin, personelin fotoğraflarının çekilmesi ve yayınlanması güvenlik nedeniyle yasaklanmıştır.

  14. Tarayıcıların gizlilik ve güvenlik ayarları yapılarak, virüs programı kullanılarak siber zorbalığın önüne geçilmesi sağlanır.

  15. Mobil cihazların/cep telefonlarının eğitim amacı dışında kullanılmaması için gerekli önlemler alınır.

 

                        B. OKULUMUZDA  E-GÜVENLİK POLİTİKASININ AMACI;

 

  • Okulumuz'un tüm üyelerini çevrimiçi olarak korumak ve güvenliğini sağlamak.
  • Teknolojinin potansiyel riskleri ve yararları konusunda Mevlana Ortaokulu idareci, öğretmeni öğrenci ve çalışanları için farkındalık yaratmak.
  • Tüm personelin güvenli ve sorumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak, olumlu davranışları online olarak modellemek ve teknolojiyi kullanırken kendi standartlarını ve uygulamalarını yönetme gereksiniminin farkında olmak.
  • Okuldaki tüm üyeler tarafından bilinen çevrimiçi güvenlik endişelerine yanıt verirken açıkça kullanılacak prosedürleri tanımlamak.
  • Bu politikanın, yönetim organı, öğretmenler, destek personeli, harici yükleniciler, ziyaretçiler, gönüllüler ve okul adına hizmet veren veya bunları yerine getiren diğer kişiler (toplu olarak bu politikada ´personel´ olarak anılacaktır) dahil olmak üzere tüm personel için geçerlidir ) yanı sıra çocuklar ve ebeveynleri kapsamasını sağlamak,

 Sonuç olarak ana hedefimiz, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için bu güvenlik politikasının geçerli olmasıdır. Çocuklar, personel ya da diğer kişilere, çalıştıkları dizüstü bilgisayarlar, tabletler veya mobil cihazlar gibi uzaktan kullanım için okul tarafından verilen cihazlar için de geçerlidir.

 

 

            TÜM ÇALIŞANLARIN KİLİT SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:

  • Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
  • Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını  (AUP´lar) okumak ve onlara bağlı kalmak.
  • Okul sistemlerinin ve verilerin güvenliğinden sorumlu olmak.
  • Bir dizi farklı çevrimiçi güvenlik konusundaki farkındalığa sahip olmak ve onların bakımında çocuklarla nasıl ilişkili olabileceklerini bilmek.
  • Yeni ve gelişmekte olan teknolojiler kullanıldığında iyi uygulamaları modelleme
  • Mümkün olduğunca müfredat ile çevrimiçi güvenlik eğitimini ilişkilendirme.
  • Okul koruma politikalarını ve prosedürlerini takip ederek endişe duyan bireylerin belirlenmesi ve uygun önlem alınması.
  • Olumlu öğrenme fırsatlarına vurgu yapmak.
  • Bu alanda mesleki gelişim için kişisel sorumluluk almak.

 

ÇOCUKLARIN VE GENÇLERİN BAŞLICA SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:

  • Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
  • Okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak.
  • Çevrim içi ve çevrimdışı başkalarının hislerine ve haklarına saygı duymak.
  • İşler ters giderse, güvenilir bir yetişkinden yardım istemek ve çevrimiçi güvenlik sorunlarıyla karşılaşan diğer kişileri desteklemek.

 

 

Bireysel yaşlarına, yeteneklerine ve zayıf yönlerine uygun bir seviyede:

  • Kendilerini ve başkalarını çevrimiçi olarak korumak için sorumluluk almak.
  • Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.
  • Belli bir teknolojiyi kullanmanın kişisel risklerini değerlendirmek ve bu riskleri sınırlamak için güvenli ve sorumluluk sahibi davranmak.
  •  

EBEVEYNLERİN BAŞLICA SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:

  • Okul Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak, çocuklarını bu politikaya bağlı kalmaya teşvik etmek ve uygun olduğunca kendilerinin de bağlı kalmasını sağlamak.
  • Çocuklarıyla çevrimiçi güvenlik konularını tartışmak, okulun çevrimiçi güvenlik yaklaşımlarını desteklemek ve evde uygun güvenli çevrimiçi davranışları pekiştirmek.
  • Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını modellemek.
  • Davranışlarında, çocuğun çevrimiçi olarak zarar görme tehlikesi altında olduğunu gösteren değişiklikleri belirlemek.
  • Okul veya diğer uygun kurumlardan, kendileri ve ya çocukları çevrimiçi problem veya sorunlarla karşılaşırsa yardım veya destek istemek.
  • Okulun  çevrimiçi güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.
  • Öğrenme platformları ve diğer ağ kaynakları gibi okul sistemlerini güvenli ve uygun bir şekilde kullanmak.
  • Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.

 

C. ÇEVRİMİÇİ İLETİŞİM VE TEKNOLOJİNİN DAHA GÜVENLİ KULLANIMI

         Okul / web sitesinin yönetilmesi

  • Web sitesinde iletişim bilgileri okul adresi, e-posta ve telefon numarası olacaktır. Personel veya öğrencilerin kişisel bilgileri yayınlanmayacaktır.
  • Okul Müdürü yayınlanan çevrimiçi içerik için genel yayın sorumluluğunu alacak ve bilgilerin doğru ve uygun olmasını sağlayacaktır.
  • Web sitesi, erişilebilirlik fikri mülkiyet haklarına saygı, gizlilik politikaları ve telif hakkı da dahil olmak üzere okulun yayın yönergelerine uyacaktır.
  • Spam maillerden korunmak için  e-posta adresleri çevrimiçi olarak dikkatli bir şekilde yayınlanacaktır.
  • Öğrenci çalışmaları öğrencilerin izniyle ya da ebeveynlerinin izniyle yayınlanacaktır.
  • Okul web sitesinin yönetici hesabı, uygun bir şekilde güçlü şifreyle şifrelenerek korunacaktır.
  • Okul, çevrimiçi güvenlik dahil olmak üzere, toplumun üyeleri için okul web sitesinde korunma hakkında bilgi gönderecektir.

            Çevrimiçi görüntü ve videolar yayınlama

  • Okul, çevrimiçi paylaşılan tüm resimlerin ve videoların okul resim kullanımı politikasına uygun şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.
  • Okul , resimlerin ve videoların tümünün, veri güvenliği, Kabul Edilebilir Kullanım Politikaları, Davranış Kuralları, sosyal medya, kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanımı gibi diğer politikalar ve prosedürlere uygun şekilde yer almasını sağlayacaktır.
  • Görüntü politikasına uygun olarak, öğrencilerin resimlerinin / videolarının elektronik olarak yayınlanmasından önce her zaman ebeveynlerin yazılı izni alınacaktır.

 

 

Video Konferans Kuralları

  • Öğrenciler, bir video konferans araması veya mesajı hazırlamadan veya cevaplamadan önce bir öğretmenin izin isteyecektir.
  • Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenecek.
  • Velilerin rızası, çocuklar video konferans faaliyetlerine katılmadan önce alınacaktır.
  • Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir
  • Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda sayfalarına erişim hakkı verilecektir.
  • Eğitimsel video konferans servisleri için özel oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca personellere verilecek ve gizli tutulacak. 

      Kişisel Cihazların ve Cep Telefonlarının Kullanımı

  • Cep telefonlarının ve çocukların, gençlerin ve yetişkinler arasındaki diğer kişisel cihazların yaygın bir şekilde sahiplenilmesi, tüm üyelerin  cep telefonlarının ve kişisel cihazların sorumlu bir şekilde kullanılmasını sağlamak için gerekli adımları atmalarını gerektirir .
  • Gençlerin ve yetişkinlerin cep telefonlarının ve diğer kişisel cihazların kullanımı, okul tarafından kararlaştırılacak ve okul Kabul Edilebilir Kullanım veya Cep Telefonu Politikası dahil olmak üzere uygun politikalarda yer alacaktır.
  • Mevlana Ortaokulu, mobil teknolojilerle yapılan kişisel iletişimin, çocuklar, personel ve anne-babalar için gündelik yaşamın kabul edilen bir parçası olduğunun farkındadır; ancak, bu tür teknolojilerin okulda güvenli ve uygun bir şekilde kullanılmasını gerektirir.

      Öğrencilerin kişisel cihazlarını ve cep telefonlarını kullanımı

  • Öğrenciler, kişisel cihazların ve cep telefonlarının güvenli ve uygun kullanımı konusunda eğitim alacaklardır.
  • Bilişim araçlarını, okul yönetimi ile öğretmenin bilgisi ve izni dışında konuşma yaparak, ses ve görüntü alarak, mesaj ve e-mail göndererek, bunları arkadaşlarıyla paylaşarak eğitim-öğretimi olumsuz yönde etkileyecek şekilde kullanmak aynı zamanda okul ders saatleri içerisinde telefon bulundurmak kesinlikle yasaktır..
  • Çocukların cep telefonlarının ve kişisel cihazların tüm kullanımları, kabul edilebilir kullanım politikasına uygun olarak gerçekleşecektir.
  • Cep telefonları veya kişisel cihazlar, bir öğretmenin onayını alarak onaylanmış ve yönlendirilmiş müfredat tabanlı etkinlik kapsamında olmadıkları sürece dersler veya resmi okul saatlerinde öğrenciler tarafından kullanılamaz.
  • Çocukların cep telefonlarını veya kişisel cihazlarını eğitim etkinliğinde kullanımı, okul idaresi tarafından onaylandığında gerçekleşecektir.
  • Bir öğrenci ebeveynlerini arama gereği duyduğunda, okul telefonunu kullanmasına izin verilecektir.
  • Ebeveynlerin okul saatlerinde cep telefonuyla çocuklarıyla iletişim kurmamaları, okul idaresine başvurmaları önerilir. İstisnai durumlarda öğretmenin onayladığı şekilde istisnalara izin verilebilir.
  • Öğrencilere, cep telefonlarının ve kişisel cihazların güvenli ve uygun bir şekilde kullanımı öğretilecek ve sınırların ve sonuçların farkına varılacaktır.
  • Öğrencinin kişisel cihazında veya cep telefonunda bulunan materyalin yasadışı olabileceği veya cezai bir suçla ilgili kanıt sağlayabileceğinden şüpheleniliyorsa, cihaz daha ayrıntılı araştırma için polise teslim edilir. 

      Ziyaretçiler kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanılması

  • Ebeveynler ve ziyaretçiler, okulun kabul edilebilir kullanım politikasına uygun olarak cep telefonlarını ve kişisel cihazları kullanmalıdır.
  • Fotoğraflar veya videolar çekmek için ziyaretçiler ve ebeveynler tarafından cep telefonlarının veya kişisel cihazların kullanılması, okul resim kullanımı politikasına uygun olarak gerçekleştirilmelidir.
  • Okul, ziyaretçilere kullanım beklentilerini bildirmek için uygun tabela ve bilgileri sağlayacak ve sunacaktır.
  • Personelin uygun ve güvenli olduğunda sorunlara karşı çıkması beklenir ve her zaman ziyaretçilerin herhangi bir ihlalini idareye bildirecektir.

      Çocukların ve gençlerin katılımı ve eğitimi

  • Öğrenciler arasında güvenli ve sorumlu internet kullanımının önemi ile ilgili farkındalık yaratmak için bir çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) müfredatı oluşturulur ve okulun tamamında yer alır.
  • Güvenli ve sorumlu kullanım ile ilgili eğitim internet erişiminden önce yapılacaktır.
  • Müfredat geliştirme ve uygulama da dahil olmak üzere okul çevrimiçi güvenlik politikaları ve uygulamaları yazarken ve geliştirirken öğrenci katkıları aranacaktır.
  • Öğrenciler, Kabul Edilebilir Kullanım Politikasını, yaşlarına ve yeteneklerine uygun bir şekilde okumak ve anlamak için desteklenecektir.
  • Tüm kullanıcılara ağ ve internet kullanımının izleneceği bildirilecektir.
  • Kabul Edilebilir Kullanım beklentileri ve Posterler, Internet erişimi olan tüm odalarda yayınlanacaktır.
  • İnternetin ve teknolojinin güvenli ve sorumlu kullanımı, müfredatta ve tüm konularda güçlenecektir.
  • Dışarıdan destek, okulların dahili çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) eğitim yaklaşımlarını tamamlamak ve desteklemek için kullanılacaktır.
  • Okul, öğrencilerin teknolojiyi olumlu şekilde kullandıklarını ödüllendirecektir.
  • Okul, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olarak çevrimiçi güvenliği geliştirmek için akran eğitimini uygulayacaktır.

      Personelin katılımı ve eğitimi

  • Çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikası, tüm çalışanların katılımı için resmi olarak sağlanacak ve tartışılacak ve korunma sorumluluğumuzun bir parçası olarak güçlendirilecek ve vurgulanacaktır.
  • Personel, İnternet trafiğinin izlenebileceğini ve tek bir kullanıcıya kadar izlenebileceğinin farkında olacak. Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış gereklidir.
  • Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu İnternet kullanımı konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde sağlanacaktır.
  • Çalışanların tüm üyeleri, çevrimiçi davranışlarının okuldaki rolü ve itibarını etkileyebileceğinin farkına varacaktır. Mesleği veya kurumu çürüme durumuna düşürdüğü veya profesyonel yeteneklerine güvenini kaybetmiş bir şeyin bulunduğu düşünülürse, kamusal, disiplin veya hukuki önlemler alınabilir.
  • Filtreleme sistemlerini yönetme veya BİT kullanımını izleme sorumluluğu taşıyan personelin üyeleri, Okulumuzda kurulan ekip tarafından denetlenecek ve sorunları veya endişeleri bildirmek için açık prosedürlere sahip olacaklar.
  • Okul, çalışanların öğrencilerin yaşlarına ve yeteneklerine göre kullanması gereken yararlı çevrimiçi araçları vurgulamaktadır.

       Ebeveynlerin katılımı ve eğitimi

  • Mevlana Ortaoklu, çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu kullanıcıları olabilmesi için ana-babaların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder.
  • Ebeveynlerin dikkatleri, okul açıklamaları ve okul web sitesinde okul çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikasına ve beklentilerine yönelecektir.
  • Okulumuzun bir parçası olarak ebeveynlerin çevrimiçi güvenlik bilgilerini okumaları istenecektir.
  • Ebeveynler, Okula Kabul Edilebilir Kullanım Politikası´nı okumaya ve çocuklarıyla etkilerini tartışmaya teşvik edilecektir.
  • Çevrimiçi güvenlik konusundaki ebeveynler için bilgi ve rehberlik, ebeveynlere çeşitli biçimlerde sunulacaktır.
  • Ebeveynlerin, çevrimiçi olarak çocukları için olumlu davranışları rol modellemeleri teşvik edilecektir.

 

 

      Çevrimiçi Olaylara ve Koruma sorunlarına yanıt verme

  • Okulun tüm üyeleri, sakıncalı mesajlaşma, çevrimiçi / siber zorbalık vb. dahil olmak üzere karşılaşılabilecek çevrimiçi risklerin çeşitliliğinden haberdar edilecektir. Bu, öğrencilere yönelik personel eğitimi ve eğitim yaklaşımları içerisinde vurgulanacaktır.
  • Okulun tüm üyeleri, filtreleme, sakıncalı mesajlaşma, siber zorbalık, yasadışı içerik ihlali vb. gibi çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) endişelerini bildirme prosedürü hakkında bilgilendirilecektir.
  • Dijital Abone Hattı (DSL), daha sonra kaydedilecek olan çocuk koruma endişelerini içeren herhangi bir çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) olayı hakkında bilgilendirilecektir.
  • İnternet´in yanlış kullanımı ile ilgili şikayetler, okulun şikayet prosedürleri kapsamında ele alınacaktır.
  • Çevrimiçi / siber zorbalık ile ilgili şikayetler, okulun zorbalık karşıtı politikası ve prosedürü kapsamında ele alınacak
  • Personelin yanlış kullanımı ile ilgili herhangi bir şikayet okul müdürüne yönlendirilecektir
  • Okul şikayet prosedürü öğrencilere, velilere ve personele bildirilecektir.
  • Şikayet ve ihbar prosedürü personele bildirilecektir.
  • Okulun tüm üyeleri, gizliliğin öneminden ve endişeleri bildirmek için resmi okul usullerine uyma ihtiyacından haberdar olmalıdırlar.
  • Okulun tüm üyeleri, çevrimiçi ortamda güvenli ve uygun davranış hakkında hatırlatılacak ve okul camiasının herhangi bir diğer üyesine zarar vermek, sıkıntı yaşamak veya suç oluşturan herhangi bir içerik, yorum, resim veya video yayımlamamanın önemini hatırlatacaktır.
  • Okul, çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) olaylarını, uygun olduğunda, okul disiplini / davranış politikasına uygun olarak yönetir.
  • Okul, ebeveynlere, ihtiyaç duyulduğunda bunlarla ilgili endişeleri bildirir.
  • Herhangi bir soruşturma tamamlandıktan sonra okul bilgi alacak, öğrenilen dersleri belirleyecek ve değişiklikleri gerektiği gibi uygulayacaktır.
  • Sorunları çözmek için ebeveynlerin ve çocukların okulla ortak çalışması gerekir.

Ara

Okulumuzun resmi twitter hesabına linkten ulaşabilirsiniz.

https://twitter.com/mevlanaortao?t=hP2x-QJGMa5HhXsBIN9h-g&s=09

Ara

Okulumuzun resmi instagram hesabına linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.

https://instagram.com/sultangazimevlanailkortaokulu?utm_medium=copy_link

Ara

Ortak sınav tarihlerimiz görseldeki gibidir.

May

Okul müdürümüz Fahriye ELKİN ve okul psikolojik danışmanımız Mehmet ÖZDEMİR tarafından Cuma günü saat 16.00 da 8. sınıf öğrencilerimize yönelik motivasyon çalışması yapılacaktır. Tüm 8. öğrencilerimizin katılımını bekliyoruz.

Haz

Değerli Arkadaşlar

Gelen resmi yazıda mebbis şifresini unutan-kaybeden öğretmenlerin yeni mebbis şifresi almak için okul idaresine dilekçe ile başvurmaları gerektiği bildirilmiştir.

 

 

Haz

Öğretmenlerin 2019 Yılı İller Arası İsteğe Ve Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Bağlı Yer Değiştirmelerine İlişkin Duyuru

Duyuru İçin Tıklayınız

Duyuru Doğrultusunda Başvuru Durumlarına İlişkin

Hazırlanan Uygulamaya Erişmek Tıklayınız

Haz

Duyuru İçin Tıklayınız

Duyuru Doğrultusunda Başvuru Durumlarına İlişkin Hazırlanan Uygulamaya Erişmek Tıklayınız

Haz

OKUL OLGUNLUОU NASIL ANLAޞILIR ?
Uzmanlar ise ailelere çocuklarının okul olgunluğuna erişip erişmediklerine dikkat etmeleri konusunda uyarıyor ve bu olgunluğa erişmeyen çocukların okula başlatılmasını hatalı buluyor. Peki okul olgunluğunu nasıl anlayacaksınız?

İşte uzmanların çocuğunuzun okul olgunluğuna erişip erişmediğini anlamanız için verdiği ipuçları:

20 DAKİKANIN ALTINA DİKKAT
Prof. Dr. Ayla Oktay: Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
* Çocuk kendi başına 20 dakika bir etkinlikle uğraşıyor mu?.
* Başladığı bir işi uygun şekilde tamamlayabiliyor mu?
* Annesi olmadan yabancı bir yetişkinle rahatça kalabiliyor mu?.
* Kendine ait işleri; yemek yemek, giyinmek, tuvalete gitmek el yıkamak, pabuçlarını giymek gibi işleri başarı ile yapabiliyor mu?
* Diğer çocuklarla olumlu ilişkiler kurabiliyor mu? Burada paylaşma, sırasını bekleme, arkadaşları için kendi isteklerini erteleyebilme önemlidir.
* Kendini rahatça ifade edebiliyor mu? Renkler, sayılar, seslerle ilgili sorulara uygun cevaplar verebiliyor mu?
ÖZBAKIM BECERİSİ ÖNEMLİ

Doç. Dr. Günseli Girgin: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Okulöncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
Okul olgunluğu, genel olarak çocuğun bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal anlamda ilköğretimin gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır. Örneğin kalem tutma becerisi, dinlediğini ve gördüğünü anlatma becerisi, dilbilgisi kurallarına uygun konuşma becerisi, kendi başına giyinme, soyunma, yeme, temizlik gibi, özbakım becerilerinin gelişimi, yaşıtlarıyla olumlu ilişkiler kurma, kurallara uyma, dikey yatay çizgiler çizme, basit geometrik şekilleri çizme, 1 den 10'a kadar rakamları kopya edebilme, zıt anlamlı sözcükleri anlayabilme gibi beceriler. Bunlar aileler için kabaca fikir verebilecek başlıklardır ama asla kesin karar için sadece yeterli değildir, gelişim alanlarının tümü değerlendirilmeli.
KURALLI OYUNLAR OYNAYABİLMELİ

Prof. Dr. Ali Baykal: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

* Yorulunca dinlenmeye, acıkınca doymaya yönelebiliyor mu?

* Fiziksel varlığını bağımsız sürdürebiliyor mu? Çantasını taşıyabiliyor mu? Kalem, makas, çatal-kaşık tutabiliyor mu?

* Toplumsal yetileri yeterli düzeye gelmiş mi? İşbirliği yapabiliyor mu? Akranlarıyla ilişki kurabiliyor mu? Yetişkinlerle ve akranlarıyla karşılıklı sorumlu ve saygılı etkileşim kuracak özdenetim sağduyusu yerleşmiş mi?

* Kurallı oyunlar oynayabiliyor mu? Kuralsız oyunlarda rol alabiliyor mu?

* Dikkatli dinleyebiliyor, özenli çalışabiliyor mu?

* Duygusal olgunluğa erişmiş mi? İnsanlarla tanışma ve yardımlaşma davranışları gelişmiş mi?

* Sorunlar karşısındaki tepkilerinde saldırganlık ve çekingenlik kutupları arasında koşullara uygun kıvamı tutturabiliyor mu?

* Dikkatini sürdürebiliyor, dağılınca toparlayabiliyor mu?

* Bir olayı, bir öyküyü anlatabiliyor mu? Anlatılanları anlayabiliyor mu? Kendi diliyle özetleyebiliyor mu?

ANNE BABASINDAN RAHAT AYRILABİLİYOR MU?

Doç. Dr. Selçuk ޞirin: New York Üniversitesi öğretim üyesi, Bahçeşehir Üniversitesi misafir öğretim üyesi

Duygusal ve Sosyal Gelişim Özellikleri: Yeni girdiği bir ortamda rahat bir şekilde anne-babasından ayrılabiliyor mu?, Diğer çocukların oynadıkları oyunlara rahatça katılabiliyor mu?, Ağlama, bağırma vb. davranışlar olmaksızın isteklerini dile getirebiliyor mu? Grup kurallarına uyarak, beklemesi gereken durumlarda sırasını bekleyebiliyor mu? Sevdiği insanlarla eşyalarını paylaşıyor mu? Yardımlaşıyor mu?

Dikkat Gelişimi ve Konsantrasyonu: Dış uyaranlardan etkilenmeden yapacağı çalışmaya odaklanabiliyor mu?, Verilen işleri tamamlayabiliyor mu?, Organize olabiliyor mu?, Peş peşe verilen iki-üç yönergeyi kavrayıp, onlara uygun hareket edebiliyor mu?

İnce-Motor Kas Gelişimi: Kalemi doğru tutabiliyor mu?, Daire, kare vb. temel şekilleri çizebiliyor mu?, Makası amacına uygun ve düzgün kullanabiliyor mu?, Başı, gövdesi, kolları, bacakları, el ve ayakları olan bir insan çizebiliyor mu?, Çatal ve kaşık kullanarak yemeklerini kendi yiyebiliyor mu?, Düğmelerini ilikleyip açabiliyor mu?
Kaba-Motor Kas Gelişimi: Önce topuk sonra ayak ucu olarak düzgün adım atabiliyor mu?, Rahat koşabiliyor ve zıplayabiliyor mu? Topu atabiliyor ve kendisine atılan topu tutabiliyor mu?, Merdivenlerden rahat inip çıkabiliyor mu?

Dil ve Kavram Gelişimi: Tam anlaşılır konuşabiliyor mu?, Okunan bir hikâye ile ilgili sorulan soruları yanıtlayabiliyor mu?, Başına gelmiş bir olayı anlatabiliyor mu?, Renkleri, temel şekilleri isimlendirebiliyor mu?, Olaylara başkalarının bakış açısından bakabiliyor mu? Örneğin, anlatılan bir durumda bir arkadaşının nasıl tepki vereceğini tahmin edebiliyor mu?, 6-6 kelimeden daha uzun cümleler kurabiliyor mu?, 10'a kadar olan sayıları biliyor mu?

Özbakım Becerileri: Tuvaletini kendi başına yapabiliyor mu?, Kendi başına ellerini yıkayıp kurutabiliyor mu?, Kendi başına yemeğini yiyebiliyor mu?, Anne-babadan fazla yardım almadan ya da kendi başına giyinebiliyor mu?

OKUL FOBİSİ NASIL KONTROL EDİLİR?

ERA Kolejleri PDR Bölüm Başkanı Gülçin Aşkın Çetin özellikle okula ilk kez başlayacak birinci sınıf öğrencilerinde "ilk gün korkusu" yaşandığını ancak ailelerin telaşının bu korkuyu tetiklediğini söylüyor. Çetin'in ailelere önerileri şöyle:
"Tanımadıkları insanlarla dolu bir ortamda yaşanan terk edilmişlik hissi, arkadaş edinme konusundaki çekingenlikler, fiziksel bir özellik nedeniyle alay konusu olma korkusu, başarısız olma endişesi, çantasını ya da ayakkabısını beğenmeme gibi birçok faktör, çocukların okula gitmek istememesine neden olabiliyor. Alışma sürecinde ebeveynlerin kendi endişelerini çocuklara yansıtması da onlara telaşa sürükler. Yetişkinlerde de olduğu yeni bir ortama girdiğinde her çocuk bocalayabilir. Bu çok normaldir. Alışması için ona zaman tanıyın. Her ağladığında okuldan alınırsa ertesi gün okula geri dönmesi daha zor olacaktır. "
BAޞ AОRISI VE MİDE BULANTASI KORKUYU GÖSTERİYOR
Okul korkusunun belirtilerini ve nasıl çözülebileceğini Acıbadem Mobil Sağlık Uzman Psikoloğu Melis Demircioğlu, şöyle anlatıyor.
· Eğer çocuğunuz sabah saatlerinde ya da okuldayken baş ağrısı, karın ağrısı ve mide bulantısı gibi rahatsızlıklar yaşadığını söylüyorsa onu yalancılıkla suçlamayın. Çocuğunuzu mutlaka bir doktora götürün ve muayene olmasını sağlayın. Bazen yoğun kaygı ve korkular bu esnada salgılanan hormonlar nedeniyle gerçekten fizyolojiyi etkileyebiliyor.
· Çocuğunuz okula gitmemek konusunda diretiyorsa onu yatıştırıp düzenli bir biçimde devam etmesini sağlayın.
· Okul fobisi nedeniyle çocuğunuzu aşağılamak ya da ona ceza vermek yerine ona okulun önemini, faydalarını, güzel ve eğlenceli yönlerini anlatarak özendirici olmaya çalışın ve okula ısınması için ona zaman tanıyın.
· Eğer arkadaşlarından ya da öğretmeninden şikâyet ediyorsa vakit kaybetmeden öğretmeni ile konuşup çocuğunuzun okula uyumu ile ilgili bilgi almaya çalışın.
· Çocuğunuzu, duygularını ifade etmesi için gereken zemini hazırlayarak korkuları hakkında konuşmaya teşvik etmek bu sorunu yenmede önemli bir adımdır.
KAHVALTI YAPTIRMADAN EVDEN ÇIKARMAYIN
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Birsen Demirel de sağlıklı bir okul hayatı için kahvaltının önemine dikkat çekiyor. Demirel'in kahvaltı için önerileri şöyle: "Her kahvaltı temel dört besin grubunu içermeli; haşlanmış yumurta veya omlet, peynir, bal veya pekmez, tam buğday unu ekmek, mevsimine uygun domates, salatalık gibi taze sebze, zeytin, taze sıkılmış meyve suyu. Bunun yanında süt, yulaf gevreği ve kuru meyvelerden oluşan bir kahvaltı da besleyicidir. Dikkat eksikliği, stres veya hiperaktivite yaşayan çocukların mümkün olduğu kadar doğal, sağlıklı ve Omega 3 yağ asidinden zengin besinler tüketmeli. Bunlar somon, sardalya gibi soğuk dip balıkları, ceviz, kavrulmamış fındık ve badem, semizotu, yeşil yapraklı sebzeler ve balık yağıdır. Çocuğun haftada iki kez balık tüketmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca şeker ve gofret gibi şekerli gıdalar, cips, bisküvi, hazır meyve suları, asitli içecekler tüketilmemeli."

Haz

Etkinliğin Adı

UNESCO-SEMEP Projesi

Düzenleyen

MEV Koleji Özel Büyükçekmece Ortaokulu Müdürlüğü

Kapsamı

Ek listede belirtilen iller

Hedef Kitlesi

Resmî/özel tüm ortaokul, lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik

İletişim

0 212 886 42 42

Etkinlik Tarihi

2018-2019 eğitim öğretim yılı

Proje İçin Gerekli Olan Belgelere Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Haz

KAYIT YAŞI TABLOSU

 

2019 2020 anaokulu kayıtları ve okula başlama yaşı 2019 Eylül ayı baz alınarak hesaplanarak yapılacak. Okula başlama yaşı kaç olmalı sorusunun cevabını okula başlama yaşı 2019 verilerine göre vereceğiz. Anaokulu kayıt sorgulama işlemi ile ilkokul birinci sınıf kayıt sorgulama işlemleri de öğrencinin doğum tarihine göre yapılmaktadır. 2019-2020 kayıt yaşı tablosu kapsamında Eylül 2013 ve daha büyük olan çocuklar ilkokul birinci sınıfa gitmek zorundadır. Bu çocukların kayıt erteletme işlemi veya bir şekilde okul öncesine gitmeleri imkanı bulunmamaktadır. 69,70 ve 71 aylık olan çocuklar birinci sınıfa kaydı düşmektedir ancak bu çocuklar doktor raporu alınarak okul öncesine gidebilir. Doktor raporu ile anasınıfına çocuğu göndermenin bir zararı yoktur, ya da ilerleyen zamanlarda bu alınan rapor çocuğun öğrenim hayatında önüne olumsuz şekilde çıkmamaktadır. Çocuğun gelişim özellikleri birinci sınıfa uygun değilse alınacak doktor raporu ile kayıt ertelenebilmektedir. 60, 61, 62, 63, 64, 65 aylık olan çocuklar ise anasınıfına, anaokuluna gitmek zorundadır. Ancak isteğe bağlı veli dilekçesi ile ilkokul birinci sınıfa kayıt olabilir. Lütfen 2019 kayıt yaşı tablosu verilerine bakınız.

 

ÖZEL EĞİTİM TANISI KONULAN ÇOCUKLAR

Okula kayıt yaşı tablosu çerçevesinde 72 ayından gün almış olan çocukların anasınıfına kayıt olmasına imkan bulunmamakta olup bu durumda olan çocuklar ilkokul birinci sınıfa kaydedilmektedir. Lakin burada bir istisnai durum söz konusudur. Okula başlama yaşı hesaplamaişleminde Rehberlik ve Araştırma Merkezleri tarafından özel eğitim tanısı konulan çocuklar için 78 aya kadar okul öncesi eğitim imkanı söz konusu olmaktadır. Bu çerçevede özel eğitim tanısı olan çocukların 1.sınıfa başlama yaşı 79 aya çıkmaktadır

 

 

29-05-2019

Haz

Seminer programı için tıklayınız... 

Haz

Öğretmenlerimiz güncel sınıf listelerine e-okul üzerinden

öğrenci işlemleri modülüne girip orada yazıcı şeklinde görünen

rapor bölümünü tıklayarak ulaşabilmektedir.

Tüm Sınıf rehber öğretmenlerimize duyurulur

Haz

http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/06/20190601-18.pdf