e-Güvenlik POLİTİKASI
ve
AMAÇLARI
Milli eğitim bakanlığı destek hizmetleri genel müdürlüğünün 2018/10 nolu "Okullarda Güvenlik Önlemleri Alınması" konulu genelge doğrultusunda Mevlana Ortaokulu olarak; güvenlik politikası dosyası hazırlandı.Okulda can güvenliği,internet güvenliği, kişisel güvenlik temaları baz alınarak okul politikası belirlendi. Okul güvenlik politikası, 2015/2018 stratejik planın gereği olarak değerlendirilip gerekili tüm e-güvenlik tedbirleri alınır.
Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte her okulun Okul Güvenlik Politikasının olması kaçınılmaz olmuştur. Çünkü paydaşlar günümüzde okul binasından çok çeşitli şekillerde internete erişebilirler. Günlük hayatımızın bir parçası olarak hepimiz dijital teknolojilerle yaşıyoruz. Çocuklarımızın dijital teknolojiler aracılığıyla mevcut olan fırsatları en iyi nasıl kullanacaklarını bilmelerini sağlamak için, artık bunları nasıl kullanacaklarını bilmek ve anlamak gerekiyor. Bunun mümkün olan en güvenli şekilde ve en güvenli ortamda yapılmasını sağlamak için, öğrencilerimizin evde, okulda veya dışarıda ya da arkadaşlarıyla ya da yalnız olduğu zaman, dikkatini çeken açık ve özlü bir Güvenli İnternet Okul Politikasına sahip bir okuluz.
A. E-GÜVENLİK (E-SAFETY) POLİTİKAMIZ:
1. Okulumuzun internet sitesi, Instagram gibi sosyal ağları bulunmaktadır. Bu ağların üzerinde yayınlanan veriler kontrollü olarak paylaşılmaktadır.
2. Okulumuzda cep telefonları ders esnasında kapalı konumda tutulmakta, eTwinning projesi yapan arkadaşlar proje çalışmaları amacıyla gerektiği takdirde kullanmaktadır.
3. Öğretmenlerimiz tarafından, sınıflara düzenli olarak, BİT bağımlılığı, BİT'nin doğru ve güvenli kullanımı, Siber Zorbalık gibi konularda seminerler tertiplenmektedir. Bu konu ile ilgili sertifikası olan öğretmenlerimiz vardır.
4. Okulumuzda BİT doğru ve güvenli kullanımı ile ilgili sabit panolar bulunmaktadır.
5. Okulumuzun bazı öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen Siber Zorbalık, BİT 'in doğru ve güvenli kullanımı konularında uzaktan ve yüz yüze eğitimler almıştır.
6. Okulumuzda "Daha Güvenli İnternet Günü" kutlanmaktadır.
7. Okulumuzun internet sitesinde e-güvenlik konusunda, güvenliweb.org.tr. sitesi linki yer almaktadır. Okul paydaşlarımız istedikleri zaman konu ile ilgili bilgi alabilmekteler.
8. Okulumuzda güvenli internet günü kutlamalarında, konu ile ilgili seminerlerde güvenliweb.org.tr. sitesinden alıntılanan bilgi broşürleri dağıtılmaktadır.
9. Bt Öğretmenimiz internet etiği ve güvenli internet kullanımı konuları hakkında öğrencilerimize bilgilerini aktarmaktadır.
10. Okulumuzda 21.yy iletişim becerileri önemsenmektedir. Bununla ilgili olarak öğrencilerimizin BİT kullanım becerilerini geliştirme çalışılmaları yapılmaktadır.
11. Okulumuzda Dijital vatandaş olma konusunda paydaşlarımızı bilinçlendirme çalışmaları yapılmaktadır.
12. Okuldaki internet sağlayıcısı (MEB) her türlü zararlı içeriklere ulaşımı engellemiştir. Bu sitelere erişim MEB internet filtreleme ağına takılır.
13. Milli Eğitim Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü 07.03.2017 tarihli 2975829 sayılı 2017-12 Sayılı Okullarda Sosyal Medyanın Kullanılması konulu yazı gereği, öğrencilerin, ebeveynlerin, personelin fotoğraflarının çekilmesi ve yayınlanması güvenlik nedeniyle yasaklanmıştır.
14. Tarayıcıların gizlilik ve güvenlik ayarları yapılarak, virüs programı kullanılarak siber zorbalığın önüne geçilmesi sağlanır.
15. Mobil cihazların/cep telefonlarının eğitim amacı dışında kullanılmaması için gerekli önlemler alınır.
B. OKULUMUZDA E-GÜVENLİK POLİTİKASININ AMACI;
Sonuç olarak ana hedefimiz, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için bu güvenlik politikasının geçerli olmasıdır. Çocuklar, personel ya da diğer kişilere, çalıştıkları dizüstü bilgisayarlar, tabletler veya mobil cihazlar gibi uzaktan kullanım için okul tarafından verilen cihazlar için de geçerlidir.
TÜM ÇALIŞANLARIN KİLİT SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:
ÇOCUKLARIN VE GENÇLERİN BAŞLICA SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:
Bireysel yaşlarına, yeteneklerine ve zayıf yönlerine uygun bir seviyede:
EBEVEYNLERİN BAŞLICA SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR:
C. ÇEVRİMİÇİ İLETİŞİM VE TEKNOLOJİNİN DAHA GÜVENLİ KULLANIMI
Okul / web sitesinin yönetilmesi
Çevrimiçi görüntü ve videolar yayınlama
Video Konferans Kuralları
Kişisel Cihazların ve Cep Telefonlarının Kullanımı
Öğrencilerin kişisel cihazlarını ve cep telefonlarını kullanımı
Ziyaretçiler kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanılması
Çocukların ve gençlerin katılımı ve eğitimi
Personelin katılımı ve eğitimi
Ebeveynlerin katılımı ve eğitimi
Çevrimiçi Olaylara ve Koruma sorunlarına yanıt verme
Okulumuzun resmi twitter hesabına linkten ulaşabilirsiniz.
https://twitter.com/mevlanaortao?t=hP2x-QJGMa5HhXsBIN9h-g&s=09
Okulumuzun resmi instagram hesabına linke tıklayarak ulaşabilirsiniz.
https://instagram.com/sultangazimevlanailkortaokulu?utm_medium=copy_link
Okul müdürümüz Fahriye ELKİN ve okul psikolojik danışmanımız Mehmet ÖZDEMİR tarafından Cuma günü saat 16.00 da 8. sınıf öğrencilerimize yönelik motivasyon çalışması yapılacaktır. Tüm 8. öğrencilerimizin katılımını bekliyoruz.
Değerli Arkadaşlar
Gelen resmi yazıda mebbis şifresini unutan-kaybeden öğretmenlerin yeni mebbis şifresi almak için okul idaresine dilekçe ile başvurmaları gerektiği bildirilmiştir.
Öğretmenlerin 2019 Yılı İller Arası İsteğe Ve Zorunlu Çalışma Yükümlülüğüne Bağlı Yer Değiştirmelerine İlişkin Duyuru
Duyuru İçin Tıklayınız
Duyuru Doğrultusunda Başvuru Durumlarına İlişkin
Hazırlanan Uygulamaya Erişmek Tıklayınız
OKUL OLGUNLUĞU NASIL ANLAŞILIR ?
Uzmanlar ise ailelere çocuklarının okul olgunluğuna erişip erişmediklerine dikkat etmeleri konusunda uyarıyor ve bu olgunluğa erişmeyen çocukların okula başlatılmasını hatalı buluyor. Peki okul olgunluğunu nasıl anlayacaksınız?
İşte uzmanların çocuğunuzun okul olgunluğuna erişip erişmediğini anlamanız için verdiği ipuçları:
20 DAKİKANIN ALTINA DİKKAT
Prof. Dr. Ayla Oktay: Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
* Çocuk kendi başına 20 dakika bir etkinlikle uğraşıyor mu?.
* Başladığı bir işi uygun şekilde tamamlayabiliyor mu?
* Annesi olmadan yabancı bir yetişkinle rahatça kalabiliyor mu?.
* Kendine ait işleri; yemek yemek, giyinmek, tuvalete gitmek el yıkamak, pabuçlarını giymek gibi işleri başarı ile yapabiliyor mu?
* Diğer çocuklarla olumlu ilişkiler kurabiliyor mu? Burada paylaşma, sırasını bekleme, arkadaşları için kendi isteklerini erteleyebilme önemlidir.
* Kendini rahatça ifade edebiliyor mu? Renkler, sayılar, seslerle ilgili sorulara uygun cevaplar verebiliyor mu?
ÖZBAKIM BECERİSİ ÖNEMLİ
Doç. Dr. Günseli Girgin: Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi, Okulöncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı
Okul olgunluğu, genel olarak çocuğun bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal anlamda ilköğretimin gerekliliklerini karşılamaya hazır olmasıdır. Örneğin kalem tutma becerisi, dinlediğini ve gördüğünü anlatma becerisi, dilbilgisi kurallarına uygun konuşma becerisi, kendi başına giyinme, soyunma, yeme, temizlik gibi, özbakım becerilerinin gelişimi, yaşıtlarıyla olumlu ilişkiler kurma, kurallara uyma, dikey yatay çizgiler çizme, basit geometrik şekilleri çizme, 1 den 10'a kadar rakamları kopya edebilme, zıt anlamlı sözcükleri anlayabilme gibi beceriler. Bunlar aileler için kabaca fikir verebilecek başlıklardır ama asla kesin karar için sadece yeterli değildir, gelişim alanlarının tümü değerlendirilmeli.
KURALLI OYUNLAR OYNAYABİLMELİ
Prof. Dr. Ali Baykal: Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
* Yorulunca dinlenmeye, acıkınca doymaya yönelebiliyor mu?
* Fiziksel varlığını bağımsız sürdürebiliyor mu? Çantasını taşıyabiliyor mu? Kalem, makas, çatal-kaşık tutabiliyor mu?
* Toplumsal yetileri yeterli düzeye gelmiş mi? İşbirliği yapabiliyor mu? Akranlarıyla ilişki kurabiliyor mu? Yetişkinlerle ve akranlarıyla karşılıklı sorumlu ve saygılı etkileşim kuracak özdenetim sağduyusu yerleşmiş mi?
* Kurallı oyunlar oynayabiliyor mu? Kuralsız oyunlarda rol alabiliyor mu?
* Dikkatli dinleyebiliyor, özenli çalışabiliyor mu?
* Duygusal olgunluğa erişmiş mi? İnsanlarla tanışma ve yardımlaşma davranışları gelişmiş mi?
* Sorunlar karşısındaki tepkilerinde saldırganlık ve çekingenlik kutupları arasında koşullara uygun kıvamı tutturabiliyor mu?
* Dikkatini sürdürebiliyor, dağılınca toparlayabiliyor mu?
* Bir olayı, bir öyküyü anlatabiliyor mu? Anlatılanları anlayabiliyor mu? Kendi diliyle özetleyebiliyor mu?
ANNE BABASINDAN RAHAT AYRILABİLİYOR MU?
Doç. Dr. Selçuk Şirin: New York Üniversitesi öğretim üyesi, Bahçeşehir Üniversitesi misafir öğretim üyesi
Duygusal ve Sosyal Gelişim Özellikleri: Yeni girdiği bir ortamda rahat bir şekilde anne-babasından ayrılabiliyor mu?, Diğer çocukların oynadıkları oyunlara rahatça katılabiliyor mu?, Ağlama, bağırma vb. davranışlar olmaksızın isteklerini dile getirebiliyor mu? Grup kurallarına uyarak, beklemesi gereken durumlarda sırasını bekleyebiliyor mu? Sevdiği insanlarla eşyalarını paylaşıyor mu? Yardımlaşıyor mu?
Dikkat Gelişimi ve Konsantrasyonu: Dış uyaranlardan etkilenmeden yapacağı çalışmaya odaklanabiliyor mu?, Verilen işleri tamamlayabiliyor mu?, Organize olabiliyor mu?, Peş peşe verilen iki-üç yönergeyi kavrayıp, onlara uygun hareket edebiliyor mu?
İnce-Motor Kas Gelişimi: Kalemi doğru tutabiliyor mu?, Daire, kare vb. temel şekilleri çizebiliyor mu?, Makası amacına uygun ve düzgün kullanabiliyor mu?, Başı, gövdesi, kolları, bacakları, el ve ayakları olan bir insan çizebiliyor mu?, Çatal ve kaşık kullanarak yemeklerini kendi yiyebiliyor mu?, Düğmelerini ilikleyip açabiliyor mu?
Kaba-Motor Kas Gelişimi: Önce topuk sonra ayak ucu olarak düzgün adım atabiliyor mu?, Rahat koşabiliyor ve zıplayabiliyor mu? Topu atabiliyor ve kendisine atılan topu tutabiliyor mu?, Merdivenlerden rahat inip çıkabiliyor mu?
Dil ve Kavram Gelişimi: Tam anlaşılır konuşabiliyor mu?, Okunan bir hikâye ile ilgili sorulan soruları yanıtlayabiliyor mu?, Başına gelmiş bir olayı anlatabiliyor mu?, Renkleri, temel şekilleri isimlendirebiliyor mu?, Olaylara başkalarının bakış açısından bakabiliyor mu? Örneğin, anlatılan bir durumda bir arkadaşının nasıl tepki vereceğini tahmin edebiliyor mu?, 6-6 kelimeden daha uzun cümleler kurabiliyor mu?, 10'a kadar olan sayıları biliyor mu?
Özbakım Becerileri: Tuvaletini kendi başına yapabiliyor mu?, Kendi başına ellerini yıkayıp kurutabiliyor mu?, Kendi başına yemeğini yiyebiliyor mu?, Anne-babadan fazla yardım almadan ya da kendi başına giyinebiliyor mu?
OKUL FOBİSİ NASIL KONTROL EDİLİR?
ERA Kolejleri PDR Bölüm Başkanı Gülçin Aşkın Çetin özellikle okula ilk kez başlayacak birinci sınıf öğrencilerinde "ilk gün korkusu" yaşandığını ancak ailelerin telaşının bu korkuyu tetiklediğini söylüyor. Çetin'in ailelere önerileri şöyle:
"Tanımadıkları insanlarla dolu bir ortamda yaşanan terk edilmişlik hissi, arkadaş edinme konusundaki çekingenlikler, fiziksel bir özellik nedeniyle alay konusu olma korkusu, başarısız olma endişesi, çantasını ya da ayakkabısını beğenmeme gibi birçok faktör, çocukların okula gitmek istememesine neden olabiliyor. Alışma sürecinde ebeveynlerin kendi endişelerini çocuklara yansıtması da onlara telaşa sürükler. Yetişkinlerde de olduğu yeni bir ortama girdiğinde her çocuk bocalayabilir. Bu çok normaldir. Alışması için ona zaman tanıyın. Her ağladığında okuldan alınırsa ertesi gün okula geri dönmesi daha zor olacaktır. "
BAŞ AĞRISI VE MİDE BULANTASI KORKUYU GÖSTERİYOR
Okul korkusunun belirtilerini ve nasıl çözülebileceğini Acıbadem Mobil Sağlık Uzman Psikoloğu Melis Demircioğlu, şöyle anlatıyor.
· Eğer çocuğunuz sabah saatlerinde ya da okuldayken baş ağrısı, karın ağrısı ve mide bulantısı gibi rahatsızlıklar yaşadığını söylüyorsa onu yalancılıkla suçlamayın. Çocuğunuzu mutlaka bir doktora götürün ve muayene olmasını sağlayın. Bazen yoğun kaygı ve korkular bu esnada salgılanan hormonlar nedeniyle gerçekten fizyolojiyi etkileyebiliyor.
· Çocuğunuz okula gitmemek konusunda diretiyorsa onu yatıştırıp düzenli bir biçimde devam etmesini sağlayın.
· Okul fobisi nedeniyle çocuğunuzu aşağılamak ya da ona ceza vermek yerine ona okulun önemini, faydalarını, güzel ve eğlenceli yönlerini anlatarak özendirici olmaya çalışın ve okula ısınması için ona zaman tanıyın.
· Eğer arkadaşlarından ya da öğretmeninden şikâyet ediyorsa vakit kaybetmeden öğretmeni ile konuşup çocuğunuzun okula uyumu ile ilgili bilgi almaya çalışın.
· Çocuğunuzu, duygularını ifade etmesi için gereken zemini hazırlayarak korkuları hakkında konuşmaya teşvik etmek bu sorunu yenmede önemli bir adımdır.
KAHVALTI YAPTIRMADAN EVDEN ÇIKARMAYIN
İstanbul Bilgi Üniversitesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Birsen Demirel de sağlıklı bir okul hayatı için kahvaltının önemine dikkat çekiyor. Demirel'in kahvaltı için önerileri şöyle: "Her kahvaltı temel dört besin grubunu içermeli; haşlanmış yumurta veya omlet, peynir, bal veya pekmez, tam buğday unu ekmek, mevsimine uygun domates, salatalık gibi taze sebze, zeytin, taze sıkılmış meyve suyu. Bunun yanında süt, yulaf gevreği ve kuru meyvelerden oluşan bir kahvaltı da besleyicidir. Dikkat eksikliği, stres veya hiperaktivite yaşayan çocukların mümkün olduğu kadar doğal, sağlıklı ve Omega 3 yağ asidinden zengin besinler tüketmeli. Bunlar somon, sardalya gibi soğuk dip balıkları, ceviz, kavrulmamış fındık ve badem, semizotu, yeşil yapraklı sebzeler ve balık yağıdır. Çocuğun haftada iki kez balık tüketmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca şeker ve gofret gibi şekerli gıdalar, cips, bisküvi, hazır meyve suları, asitli içecekler tüketilmemeli."
Etkinliğin Adı |
UNESCO-SEMEP Projesi |
Düzenleyen |
MEV Koleji Özel Büyükçekmece Ortaokulu Müdürlüğü |
Kapsamı |
Ek listede belirtilen iller |
Hedef Kitlesi |
Resmî/özel tüm ortaokul, lise ve dengi okul öğrencilerine yönelik |
İletişim |
0 212 886 42 42 |
Etkinlik Tarihi |
2018-2019 eğitim öğretim yılı |
KAYIT YAŞI TABLOSU
2019 2020 anaokulu kayıtları ve okula başlama yaşı 2019 Eylül ayı baz alınarak hesaplanarak yapılacak. Okula başlama yaşı kaç olmalı sorusunun cevabını okula başlama yaşı 2019 verilerine göre vereceğiz. Anaokulu kayıt sorgulama işlemi ile ilkokul birinci sınıf kayıt sorgulama işlemleri de öğrencinin doğum tarihine göre yapılmaktadır. 2019-2020 kayıt yaşı tablosu kapsamında Eylül 2013 ve daha büyük olan çocuklar ilkokul birinci sınıfa gitmek zorundadır. Bu çocukların kayıt erteletme işlemi veya bir şekilde okul öncesine gitmeleri imkanı bulunmamaktadır. 69,70 ve 71 aylık olan çocuklar birinci sınıfa kaydı düşmektedir ancak bu çocuklar doktor raporu alınarak okul öncesine gidebilir. Doktor raporu ile anasınıfına çocuğu göndermenin bir zararı yoktur, ya da ilerleyen zamanlarda bu alınan rapor çocuğun öğrenim hayatında önüne olumsuz şekilde çıkmamaktadır. Çocuğun gelişim özellikleri birinci sınıfa uygun değilse alınacak doktor raporu ile kayıt ertelenebilmektedir. 60, 61, 62, 63, 64, 65 aylık olan çocuklar ise anasınıfına, anaokuluna gitmek zorundadır. Ancak isteğe bağlı veli dilekçesi ile ilkokul birinci sınıfa kayıt olabilir. Lütfen 2019 kayıt yaşı tablosu verilerine bakınız.
Okula kayıt yaşı tablosu çerçevesinde 72 ayından gün almış olan çocukların anasınıfına kayıt olmasına imkan bulunmamakta olup bu durumda olan çocuklar ilkokul birinci sınıfa kaydedilmektedir. Lakin burada bir istisnai durum söz konusudur. Okula başlama yaşı hesaplamaişleminde Rehberlik ve Araştırma Merkezleri tarafından özel eğitim tanısı konulan çocuklar için 78 aya kadar okul öncesi eğitim imkanı söz konusu olmaktadır. Bu çerçevede özel eğitim tanısı olan çocukların 1.sınıfa başlama yaşı 79 aya çıkmaktadır
Öğretmenlerimiz güncel sınıf listelerine e-okul üzerinden
öğrenci işlemleri modülüne girip orada yazıcı şeklinde görünen
rapor bölümünü tıklayarak ulaşabilmektedir.
Tüm Sınıf rehber öğretmenlerimize duyurulur