T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SULTANGAZİ - Mevlana Ortaokulu

Haberler

Haz

Okulumuzda LGS tercih işlerimiz komisyonumuz eşliğinde

1 Temmuz-12 Temmuz 2019 (09:00-13:00) tarihleri arasında yürütülecektir.

Üç aşamada yürütülen tercih işlemine göre öğrencilerin 15 tercih hakkı  bulunurken,  merkezi sınava girmeyenlerin ise 10 tercih hakkı bulunmaktadır.

 

TERCİH İŞLEMİ 3 AŞAMALIDIR.

1- Yerel yerleştirme tercihlerinde öğrenci, kendi mahallesindeki 5 okul (üçü aynı tür ikisi farklı tür olabilir) ya da üçü aynı tür olan okulun birini komşu sınır okullardan seçebilecekler.

2- Merkezi sınavla öğrenci alan okullar tercihlerinde (sınava giren öğrenciler tercih yapabilir sadece) 5 okul da buradan tercih yapılabilecekler.

3- Pansiyonlu yatılı bölge okullarından 5 tercih yapılabilecekler.

 

OKUL VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİNE AŞAĞIDAKİ LİNK ÜZERİNDEN GİRİŞ YAPILIR

https://e-okul.meb.gov.tr/ üzerinden erişilebilmektedir.

 

E-OKUL VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİNE  NASIL GİRİŞ YAPILIR?

E-okul veli bilgilendirme sisteminde;

1- Türkiye Cumhuriyeti (TC) kimlik numarası

2- Okul numarası

3- Birkaç güvenlik sorusu yanıtlanarak sisteme kolayca giriş yapılabilmektedir.

 

Haz

Okul Müdiremiz Fahriye ELKİN 2018-2019 eğitim öğretim yılı kapanış programında öğretmenlerimize, velilerimize ve öğrencilerimize sesleniş konuşmasını şöyle gerçekleştirdi.

2018-2019 eğitim ve öğretim sezonu dönemini yoğun etkinlikler içesinde geçen uzun bir maratonun sonunda kapatıyoruz. Bu süreç içerisinde müdüründen müdür yardımcısına, öğretmeninden hizmetlisine kadar herkes, okulumuzun başarısıyla eşdeğer tutulan öğrencilerimizin başarısının en üst noktaya ulaşması için çalıştı. Huzurlarınızda her birine teşekkür ediyorum.

Biz öğretmenler, gelişmenize etki eden faktörlerin, en etkilisiyiz. Bunun bilincinde olarak, birlikte çalıştığımız süre içinde, sizlere; en iyiyi, en doğruyu ve en güzelini vermeye çalıştık. Sizinle yorulup, yine sizin tatlı bakışlarınızla dinlendik. Her insanın bir değer olduğu inancı içinde yeteneklerinizi ortaya çıkarıp, geliştirmeye gayret ettik.

Sevgili öğrenciler bugün alınacak olan karneler öğrencilerin yıl boyunca okul yaşantılarında gösterdikleri performansın değerlendirilmesi olacaktır ancak karneler, öğrencilerinin nasıl bir insan olduğunu değil, onların okul derslerindeki durumlarının nasıl olduğunu ortaya koyan belgelerdir. Atatürk'ün, 'eğitim milli, bilimsel, uygulamalı, karma ve laik olmalıdır' ilkelerine sıkı sıkıya sarılarak ve onlara daha fazla işlerlik kazandırarak sizleri, geleceğe daha iyi hazırlamanın yollarını arayacağız. Yeter ki sizler, öğretmenlerinizin sizler için açtığı yollarda yürüyün ve bizlerin sizlere güvendiği gibi kendinize güvenin. ve Ulu Önderimiz der ki: "En mühim, en esaslı nokta eğitim meselesidir."

Bu duygularla eğitim öğretim yılını kapatırken, aydın birer birey olmanız dileği ile hepinize iyi tatiller diliyorum.

Haz

Öğretmenimiz Esma Kamış rehberliğinde sınıfça yapmış oldukları "Çevremize Saygı ve Duyarlılık" etkinliği kapsamında bilgilendirilme yapılan öğrencilerin farkındalığı arttıtırılıyor ve piknik etkinliği ile pekiştiriliyor. Diğer derslerde de bu farkındalık öğrencilerin çalışmalarına yansıyor. Çevremize karşı saygı göstermek gereklliği anlayışı öğrencilerimize de çevre ve doğa bilinci oluşturma zorunluluğu tatlı bir keyif haline dönüşüyor.

Haz

Öğretmenimiz Fatma BAYRAK; renkleriyle ve güzellikleriyle hatta tarihte bir döneme adını vermesiyle ünlü laleleri yetiştirmek için özellikle seçtiklerini belirtirken, öğrencilerinin çoğunun bina ortamında büyüdüklerini, bu yüzden doğa ve çevre bilincinin gelişmesi için tüm insanlığın sağlıklı bitkisel ürünler yetiştirme çabasında olması gerektiğini ve doğaya saygılı olunması zorunluluğu adına bitkisel uygulamaların okulda yaygınlaştırılması gerektiğini düşünüyor.

Onlara göre organik bitki yetiştirme, doğaya sahip olup, ona hükmetmek, onu kontrol etmekten çok, onunla ortaklık kurabilme sanatı olarak da değerlendirilmeli. Organik bitki yetiştirmenin amacı, bitkilerin, hayvanların, insanların ve toprağın sağlığını ve verimliliğini korumak ve devamlılığını sağlamaktır. Herhangi bir kimyasal madde (ilaç, hormon-büyüme ve gelişme düzenleyiciler) vermekten kaçınmak sağlıklı bitkiler yetiştirmek için  yeterlidir.

Haz

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, UNESCO Türkiye Milli Komisyonu iş birliği ile hayata geçirdikleri "Anadolu Masalları Projesi"nin tanıtımını yaptı.

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Şura Salonu'nda gerçekleştirilen Anadolu Masalları Resim Sergisi ve Tanıtım Toplantısı'nda konuşan Selçuk, milli değerlerin hayata geçirilmesi ve çocuklarla buluşturulmasının vazifeleri olduğunu söyledi. Selçuk, "Bu vazifemizi yerine getirebilirsek sadece şikayet ettiğimiz bir durum içerisinde değil, çocuklara örnek olduğumuz, onlar için bir rol model ortaya koyduğumuz bir gayretin içinde olabileceğiz." dedi.

"Masalların eğitim sistemi için anahtar bir rol oynadığını" vurgulayan Selçuk, Türk masallarının dışında başka ülkelerin masallarını da bir araya getiren bir çalışma yapıldığını söyledi. Bakan Selçuk, projeyle ilgili şunları kaydetti:

"Güzel sanatlar liselerindeki çocuklarımızın rehberliğinde ata yadigarı bu masallara paletleri ve fırçalarıyla ruh veren öğretmenlerimiz var. Hazırlanan masalların dijital ortamlara taşınması, bazı sinema eserlerine mevzu olması, bir takım çizgi filmlerle tekrar buluşturulması gibi devam çalışmaları noktasında da gayretlerimiz olacak. Bu şekilde biz bu topraklarla, Türk kimliği ile bağımızı nasıl daha gerçekçi biçimde göstermiş oluruzun da yanıtını vermiş olacağız. Bugün, bir varmış bir yokmuş demeyeceğiz, bir varmış hep varmış diyeceğiz."

- Çocuklar kendi masallarını üretecek

Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Adnan Boyacı, projeyle Anadolu ve Osmanlı dönemi topraklarındaki masalların tarandığını belirtti.

Derlenen masalların pedagojik kontrolden geçirildiğini ve bu masalların resimlenmesi için çalışmalar yürütüldüğünü anlatan Boyacı, UNESCO Milli Komitesi ile iş birliği yaptıklarını, bu konuda çalışmalar yürüttüklerini anlattı.

Boyacı, "Bundan 100-500 yıl önceki yaşantıları, o dönemin kültürel imkanlarını, evleri, yaşam koşullarını çocukların hayal etmesini istedik. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz çok çalıştılar. Yaklaşık 2,5 ay içinde 80 masalın tüm hikayelerinin resimlenmesini tamamladık." dedi. Anadolu masallarını çocukların anlatması için masal kartları hazırladıklarını dile getiren Boyacı, bu yolla çocukların kendi masallarını da üretebileceklerini söyledi.

Türkiye büyük bir kültürel mirasa sahip olduğunu dile getiren Boyacı, çocukların, genç yaşlardan itibaren bu kültürel kodları bugünün koşulları içinde edinebilmelerini arzuladıklarını söyledi.

- "Türk masal kahramanları tanınmıyor"

UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Başkanı Prof. Dr. Öcal Oğuz da çocukların yeni kent hayatı içinde steril ortamlarda ve deneyimlemeden öğrenmeye yönlendirildiğini anlattı.

"Düşme, kalkma, oynama, arkadaş olma" diyerek çocukların zararsız olduğu sanılan küçük odalarda tabletlerin, internetin, bilgisayarın ve sandalyenin etrafına hapsedildiğine dikkati çeken Oğuz, muhakemeli kültür ortamında yetişmeyen çocukların, ilerleyen yaşlarda daha fazla depresyona, obeziteye maruz kaldığını, sorun çözme başarılarının daha az olduğunu ve sorun çözemedikleri vakit daha fazla doktora müracaat ettiklerini ve daha fazla ilaç kullandıklarını belirtti.

Oğuz, dünyanın gittikçe yalnızların dünyası haline geldiğine işaret ederek, bundan sıyrılmak için tekrar diyalog ortamlarının kurulması gerektiğinin altını çizdi.

Dünya masallarının kahramanlarının çok iyi tanındığını ancak Türk masal kahramanlarının tanınmadığını dile getiren Oğuz, bu tanınırlığın artırılması için projeyi hayata geçiren Milli Eğitim Bakanlığına duyarlılığı için teşekkür etti.

Tanıtım programında sahne alan Ankara Güzel Sanatlar Lisesi öğretmenlerinin eşliğinde "Bana Bir Masal Anlat Baba" ve proje için özel bestelenen "Anadolu Masalları" isimli şarkılar seslendirildi. Programda, öğretmenler çeşitli masallar anlattı.

- Sergiler, Türkiye'nin 7 bölgesinde açılacak

Anadolu Masalları Projesi, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu projesi olarak çocukların kendi kültürel kodlarını taşıyan, onlara farklı evrenlerin kapısını aralayan ve hayal güçlerini geliştiren Anadolu masalları ile tanıştırmak için hayata geçirildi.

 

Projede öncelikle akademik bir heyet oluşturularak en sevilen Anadolu masalları derlendi. Bunlar akademisyenlerce incelendi ve 80 masal çocukların seviyesine uygun şekilde yeniden düzenlendi.

Daha sonra masallar, kültürel mirasa uygun şekilde güzel sanatlar liselerinde, öğrenciler tarafından görsellendi, onların renkleri ve fırçalarıyla hayat buldu.

Proje kapsamında, yapılan resimlerden oluşan Anadolu Masalları Resim Sergisi'nin, ülkenin 7 bölgesinde ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu desteğiyle Paris'te açılması planlanıyor.

Projenin eğitim kiti olarak tasarımı planlandı. Resimlenen masalların dijital olarak çocukların istifadesine sunulması, masal oyun kartlarının hazırlanması ve basılı kitap olarak çocuklarla buluşması için eğitim seti çalışmaları devam ediyor. Söz konusu set ile çocukların kendi masallarını kurgulamaları ve oyunlaştırmaları mümkün olacak.

Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, proje kapsamında "Masal Anlatıcılığı Sertifika Programı" hazırladı. "Masal Anlatıcılığı Eğitimi", mesleki gelişim planına alındı, 2019 yılı içerisinde 20 bin öğretmenin eğitilmesi hedeflendi.

Anadolu masalları, görme ve işitme engelli çocuklar için seslendirilecek ve işaret diline çevrilecek. Proje kapsamında çocukların masalları, sanatçıların sesiyle hayat bulacak.

Haz

Şehit müzik öğretmeni Şenay Aybüke YALÇIN'ı dualarla ve rahmetle anıyoruz. İlk görev yerinde henüz 7 aylık öğretmenken 9 Haziran 2017 günü katledilen, adı, okullarda, sınıflarda, cadde ve kütüphanelerde yaşatılan, seslendirdiği "Mağusa Limanı türküsü" ile gönüllere taht kuran Aybüke öğretmene duyulan özlem her geçen gün artıyor. Batman Kozluk'ta PKK'lı teröristlerin saldırısı sonucu 9 Haziran 2017’de şehit olan müzik öğretmeni Şenay Aybüke Yalçın mezarı başında anıldı.  

Yüreklerde büyük yer eden genç öğretmen Aybüke Yalçın, memleketi Çorum'da, öğretmen olarak atandığı Batman'da ve Türkiye'nin çeşitli yerlerinde anıldı. Aybüke öğretmenin Osmancık Şehitliği'nde bulunan kabri başındaki törene genç öğretmenin ailesinin yanı sıra Kaymakam Hakan Alkan, Belediye Başkanı Hamza Karataş, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mahmut Tökel, Şehit Öğretmen Şenay Aybüke Yalçın Ortaokulu öğretmenleri ve öğrenciler katıldı.    

Haz

Tüm yönetici, öğretmen, öğrenci ,veli ve okul çalışanlarımızın mübarek Ramazan  bayramını en içten dileklerimle kutlar; bayramın herkese huzur,mutluluk ve başarı getirmesini dileriz.

Haz

 Çocukların okul başarısının öğretmenlerle ilişkili olduğu düşünülür. Ancak yapılan bir araştırma, öğretmenlerden çok sınıf arkadaşlarının okul başarısını etkilediğini ortaya koyuyor.

         Çocukların hayatında önemli bir etekn olan akran baskısının sonuçları, son zamanlarda akademisyenler tarafından daha çok incelenir oldu. Michigan Üniversitesi´nce yapılan ve International Journal of Educational Research´te yayınlanan bir araştırmaya göre, konu okul başarısı olduğunda, öğrencilerin akran baskısı nedeniyle öğretmenlerinden çok sınıf arkadaşlarından etkilendiği görüldü.

Araştırma için üniversite öğrencileri baz alındı ve bir grup öğrenci internet üzerinden psikoloji dersi aldı. Öğrencilerin, sınıf arkadaşlarının onlar hakkındaki görüşlerinden ve sınıf arkadaşlarından öğrendiklerinden daha çok etkilendiği görüldü. 

Arkadaş seçimi çok önemli

Araştırmanın sonuçlarını da baz alarak konuşacak olursak, elbette çocukların etrafında kimlerin olduğunun onların kişiliklerinlerine ve başarılarına etki ettiğini söyleyebiliriz. Okulu önemseyen öğrencilerce çevrelenmiş bir ortamda eğitim alan öğrencinin ortaya koyacağı okul başarısı da oldukça net oluyor.

Haz

Bütün öğrencilerimizi eğitim projemiz kapsamında  çevre polisi yaparak, çevreyi kirletenleri uyarmalarını sağlamak, bu konudaki sorumluluk duygularını geliştirmek amacıyla okul genelinde de farkındalığı arttırmak  yoluyla öğrencilerimizin çevrelerini koruma ve temiz tutma bilinci kazandırma davranışını yaşam felsefesi haline dönüştürebilmeleri hedeflenmektedir.

Haz

   2 Haziran 2019 13:30

 

01.06.2019 Tarihinde Yapılan Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Sözel Bölüm Soru ve Cevap Anahtarı İçin TIKLAYINIZ

01.06.2019 Tarihinde Yapılan Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Sayısal Bölüm Soru ve Cevap Anahtarı İçin TIKLAYINIZ

Haz

Haz

Uçan Balonlar Anasınıfı Gemi Çizim Etkinliği

Haz

 Organik Fasulye Yetiştirme Etkinliği

Haz

Müzik Aleti Tasarım Etkinliği

Haz

Öğrencilerimiz Hediyelik Çerçeve Tasarım Etkinliği ile kendi hediyelik çerçvelerini tasarladı.