Programlarda, hızla değişen dünyaya daha kolay adapte olabilecek becerilerle donatılmış, düşünen, araştıran, sorgulayan, yaratıcı ve yansıtıcı düşünen, üretici, iletişim kurabilen ve kendisi, ülkesi ve dünyayla barışık insanların yetiştirilmesine önem verilmiştir.
AKTİF ÖĞRENME TEKNİKLERİ
Ülkemizde şu an uygulanmakta olan öğretim programlarının, eğitim bilimleri ve teknolojideki hızlı gelişmeler, sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci, ihtiyacından ortaya çıktığı bilinmektedir (Turan, 2006.Hazırlanan öğretim programlarının, ezberci anlayışa son vereceği belirtilerek tümüyle davranışçı yaklaşımlardan öte, bilginin taşıdığı değeri ve bireyin var olan deneyimlerini dikkate alarak, bireyin yasama etkin katılımını, doğru karar vermesini, sorun çözmesini destekleyici ve geliştirici bir yaklaşım doğrultusunda hazırlandığı vurgulanmıştır. Bu programla, öğrenci ve etkinlik merkezli, bilgi ve beceriyi dengeleyen, öğrencinin kendi yaşantılarını, bireysel farklılıklarını dikkate alan ve çevreyle etkileşimine olanak sağlayan yeni bir anlayışın yaşama geçirilmesinin amaçlandığı belirtilmiştir (MEB, 2005).
Programlarda, hızla değişen dünyaya daha kolay adapte olabilecek becerilerle donatılmış, düşünen, araştıran, sorgulayan, yaratıcı ve yansıtıcı düşünen, üretici, iletişim kurabilen ve kendisi, ülkesi ve dünyayla barışık insanların yetiştirilmesine önem verilmiştir (Boydak, 2008).
Türkiye 2004 yılından önce Esasicilik´ felsefesi ile ilerliyordu.2004 yılından sonra Yeniden Yapılandırmacılık ve İlerlemecilik felsefesi ile devam etmeye karar verdi. Milli Eğitim Bakanlığı, 2004 yılında öncelikle ilköğretim programlarını, daha sonra da ortaöğretim programlarını sil baştan yeni bir anlayışla hazırlatarak, uygulamaya koymuştur. Bakanlık, 2004 yılına kadar eğitim sistemimizde hakim psikolojik anlayış olan davranışçılığı ve esasında daimici ve esasici eğitim felsefelerini sil baştan yaparak, bunların yerine pragmatik felsefenin eğitime yansıtması olan ilerlemecilik ve sosyal-bilişsel psikolojik temelli yapılandırmacı yaklaşımını benimsemiştir. Buna paralel olarak, öğretim programları yapılandırmacı yaklaşım ışığında hazırlanmış ve ders kitapları da bu yaklaşım temelli olarak tasarlanmıştır. 2004 yılına kadar davranışçı yaklaşımın eğitim sistemimizin her kademesindeki, özellikle de programlardaki izlerini görmek mümkündürÖzellikle, programlarda hedefler Bloom ve diğerlerinin (1956) "bilişsel alan taksonomisi" esas alınarak oluşturulmuştur. Programlarda hedefler her ne kadar davranışçılığa dayanan Bloom taksonomisindeki basamaklara göre hazırlansalar da, öğretim ve öğrenmede bu basamaklarda bilgi ve kavramanın ötesine geçilememiştir. Zamanla, taksonomideki üst düzeyli basamaklar ihmal edilerek, programlar "bilgi" basamağına mahkûm kalmış, nihayetinde ise temel görevi bilgiyi kazandırmaktan daha öteye gidememiştir. Yapılan öğretim de, öğrencilere bilgi kazandırmaktan ve bu bilgileri ezberletmekten başka bir durum arz edemez konuma gelmiştir.
Ancak, pek çok alanda yaşanan değişim ve gelişmeler, yetiştirilecek olan insanların özelliklerine ilişkin beklentileri de beraberinde değiştirmiştir. Daha önceleri, bilgiye önem veren iken, Bugün artık gereksiz bilginin anlamsızlığı tartışmaya açılmış ve "bugünün cahilliğinin okuyamayan değil, öğrenmeyi öğrenemeyen olduğu görüşü" (Toffler, 1992) taban bulmuştur.
21. yüzyılda bilgi kavramının önemi hızla artmış, ancak bilgi ve bilim anlayışları hızla değişmiştir (Boydak, 2008)
. Bu yüzyılda bilgi deposu veya ayaklı kütüphane insan özelliğinden daha ziyade, eleştirel bakış açısına sahip, yaratıcı, sürekli ve yaşam boyu öğrenen, araştıran, vb. insan özelliği bir ihtiyaç haline gelmiştir. Çünkü, bilgi sürekli olarak değişmektedir ve bu değişime adapte olabilecek olan bireylerin ise bir takım beceri ve özellikler ile donanık hale gelmesi önem taşımaktadır.
Tüm bu gelişmeler ışığında, eğitimde yaşanan memnuniyetsizlikler ile birlikte artan, farklı beklenti ve talepler bireylerin yetiştirilmesinde hayati öneme sahip olan eğitim programlarının ciddi anlamda gözden geçirilmesini, hatta sil baştan yapılmasını gerektirmekteyken, çağdaş dünyada yaşanan gelişmelerin programlara yansıtılması bir gereklilikten daha ziyade, zorunluluk haline gelmiştir.
Buna istinaden Milli Eğitim Bakanlığı 2004 yılında öğretim programlarını baştan aşağıya yapılandırmacı eğitim yaklaşımını merkeze alıp değiştirerek, uygulamaya koymuştur.
Milli Eğitim Bakanımız Ziya Bakan Selçuk, "Matematik problemi yok, tartışma kültürü sorunumuz var" dedi ve sistemi bir kez daha şu sözlerle anlattı:"Altını tekrar çiziyorum. 9 ve 10'da zorunlu. 11 ve 12'de seçmeli. Biz diyoruz ki matematik çok önemlidir. 9 ve 10 yetmez 11'de de zorunlu olsun. Biz 3'e çıkarıyoruz".
Milli Eğitim Bakanımız Ziya Selçuk, yeni ortaöğretim modeline yönelik akademisyenlerden öğretmenlere, okul yöneticileri ve öğrencilere kadar tüm ilgililerin görüşünün alındığını belirterek "Biz bunu toplumla paylaştık, şimdi de geri bildirim alıyoruz.
23-29 Mayıs tarihleri arasında küresel ölçekte düzenlenen "Dünya Oyun Oynama Günü" ve "Okul Dışarıda" etkinlikleri kapsamında Renkli Kelebekler Anasınıfımız sınıflarını açık havaya taşıyarak derslerini oyun oynayarak işledi.
23-29 Mayıs tarihleri arasında küresel ölçekte düzenlenen "Dünya Oyun Oynama Günü" ve "Okul Dışarıda" etkinlikleri kapsamında Papatyalar Anasınıfımız sınıflarını açık havaya taşıyarak derslerini oyun oynayarak işledi.
1:Tatilde çocuklarınızla zaman geçirin! Yarıyıl tatili boyunca çocuklarınızla birlikte zaman geçirmeye özen gösterin. Çocukları sinemaya götürün, onlarla oyunlar oynayın, akraba ziyaretleri yapın, onların sosyalleşmesini sağlayın. Siz de çocuklarınızla birlikte sosyalleşin.Ailesiyle verimli zaman geçiren öğrencilerin, okulda daha başarılı olduklarını unutmayın.
2: Çocuklarınıza tatil boyunca ders çalışması için baskı yapmayın! Tatil dönemlerinde çocukların başarı düzeyini artırmak için ders ve oyun zamanlarını planlayın. Motivasyonlarını ders çalışma bakısı altında bırakmayın. Okulda verilen ödevlerin ve yeni dönem hazırlıklarının yapılmasını sağlayın, ancak bunu tatil süresine yayarak yapın.
3: Çocuklarınızla birlikte oyunlar oynayın! Tatilin öğrenciler için bir oyun ve dinlenme süresi olduğunu unutmayın. Çocuğunuz hem arkadaşlarıyla hem de sizinle oyun oynamak ister. Türkiye'de özellikle bu yıl okullarda ders olarak okutulan "Akıl Oyunlarından" faydalanın. Çocuğunuz matematik, konsantrasyon, görsel algı, sosyal iletişim gibi yeteneklerini geliştirmek için onun yaş grubuna uygun akıl oyunları alın ve ailece bu oyunları oynayın. Emin olun siz de en az çocuklar kadar eğleneceksiniz
Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınava Yönelik Mayıs Ayı Örnek Soruları Yayımlandı
MEB 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında oluşturulan ve okulumuzda kurulacak olan 'sanat', 'bilim', 'kültür', 'spor' ve 'yaşam' ana temalı tasarım beceri atölyeleri kurulum hazırlık çalışmalarımızı İl Milli Eğitim Şube Müdürü Murat GÖZÜDOK, Proje Koordinatörü Filiz HANIM ve çalışma arkadaşları okulumuzu ziyarete gelerek her şeyi yerinde inceledi.
'Sanat', 'bilim', 'kültür', 'spor' ve 'yaşam' ana temalarıyla Sultangazi ilçemizde de hayata geçirilecek tasarım beceri atölyeleri, okulumuzda pilot uygulama olarak başlatıldığından bu güne kurulum çalışmalarımız son hızla devam ediyor.
Kurulacak olacak olan bu atölyeler öğrencilerimizin sahip olduğu yetenekleri uygulama düzeyinde geliştirmesi, el becerilerini arttırması ve mesleki gelişimlerini tamamlayabilmesi amacıyla kurulacaktır. Tasarım ve beceri atölyeleriyle öğrencilerimizin okulda düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabileceği ortamlara imkan sunacaktır.
Dünyada kabul gören ve bu yıl 23 Mayıs 2019 tarihinde gerçekleşen "Okul Dışarıda Günü" de açık havada oynamayı ve öğrenmeyi özendirmeyi amaçlamaktadır.
Öğretmenlerimiz, oyunun ve açık havanın çocuğun hayatındaki önemine vurgu yapmak ve toplumda olumlu farkındalık oluşturmak hedefiyle 23-29 Mayıs 2019 tarihleri arasında eğitim kurumumuzda "Oyun her zaman her yerde ve herkese!" sloganı ile etkinlikler düzenleniyor. Bu hedefle çerçevesinde okulumuz bahçesinde öğretmenlerimiz liderliğinde etkinler gerçekleşirken Yağ Satarım Bal Satarım gibi nice sayamadığımız oyunu oynayan öğrenciler bu güzel günü şölen havasında geçirdiler. Miniklerin yaşadığı mutluluk objektiflere yansırken keyifli karelere imza attılar.
Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında, öğrenme süreçlerinde dijital içerik ve beceri destekli dönüşüm hedefine yönelik olarak "mobil kod" uygulaması hazırlandı. 5'inci ve 6'ncı sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi kazanımlarına uygun, blok tabanlı bir kodlama oyunu olarak EBA'da yayımlanan uygulama, web, İOS ve Android üzerinden öğretmen, öğrenci ve kodlama ile ilgilenen herkesin hizmetine açıldı. Uygulamada kullanıcılar, oyunun ana karakteri olan Maskod'a kod blokları yardımı ile komut vererek, görevlerin tamamlamasını sağlıyor. Oyun, Kaya, Buz, Kristal ve Lav Gezegeni olmak üzere dört gezegenden oluşuyor. Her gezegende 30 bölüm bulunuyor. Toplam 120 bölümlük bir uzay görevinden sonra oyun karakteri Maskod dünyaya dönerek görevini başarıyla tamamlıyor. Amaç, kodlama becerisi kazandırmak YEĞİTEK Genel Müdürlüğünce hazırlanan mobil oyun, öğrencilere kodlama becerisi kazandırmak amaçlı öğretim araçlarından biri olarak tasarlandı. Mobil kod uygulaması ile öğrencilerin algoritmik düşünce gelişimine destek olunması hedeflendi. Uygulamaya "http://mobilkod.eba.gov.tr" adresi ve mobil platformlar üzerinden erişim sağlanabilecek.
Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN, eğitim çalışanları ile iftar programında bir araya geldi. Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle;
Son 17 yıldır eğitim ve öğretim en büyük önceliğimiz oldu. 302 binin üzerinde yeni derslik açtık. Meseleye objektif yaklaşan herkes eğitimde katedilen yol görüyor ve takdir ediyor. Sürekli muhasebemizi yapıyor ve tespit ettiğimiz eksiklikleri gidermeye çalışıyoruz. Bunun adı vizyoner davranmaktır. Bu taktip edilip alkışlanacak bir tavırdır.
Yapılan değişiklikler eğitimi yap-boz tahtasına çevirmek değildir. Çocuklarımızı daha iyi bir geleceğe hazırlamaktır. Artık daha büyük hamleler yapmak için elverişli zeminlere sahibiz. Eğitim reformu paketi çok önemli değişiklikleri içeriyor. Uzamlar fikirlerini dile getirecek, varsa eksiklikler giderilecektir.
Eğitim gibi 82 milyonu ilgilendiren bir meseleyi ideolojik zemine çekmek, yapıcı olmak yerine yıkıcı olmak kimseye fayda sağlamaz. Bunlar her yeniliğe ve reforma saldırmayı maharet sanıyor. Biz size inanıyoruz. Sizinle bu reformu hayata geçireceğiz. Şiddeti içeren dizi, film ve sanal oyunlar gençlerimizin zihinsel kodlarını tahrip ediyor.
Bizim kültürümüzde öğretmene el kalkmaz, eli öpülür.
MEB 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında oluşturulan ve okulumuzda kurulacak olan tasarım beceri atölyeleri kurulum çalışmalarımız neredeyse tamamlanma aşamasına gelmiş bulunmaktadır.
İstanbul´da İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Levent YAZICI'nın önderliğinde 'sanat', 'bilim', 'kültür', 'spor' ve 'yaşam' ana temalarıyla Sultangazi ilçemizde de hayata geçirilecek tasarım beceri atölyeleri, okulumuzda pilot uygulama olarak başlatıldığından bu güne kurulum çalışmalarımız son sürat devam ediyor.
Kurulacak olacak olan bu atölyeler öğrencilerimizin sahip olduğu yetenekleri uygulama düzeyinde geliştirmesi, el becerilerini arttırması ve mesleki gelişimlerini tamamlayabilmesi amacıyla kurulacaktır. Tasarım ve beceri atölyeleriyle öğrencilerimizin okulda düşünmeye, tasarlamaya ve üretmeye zaman ayırabileceği ortamlara imkan sunacaktır.
Okul Öncesi Sabahçı Grubu 5 yaş öğrencilerimiz Anneler Günü'nü anneleri ile kutlamanın mutluluğunu yaşadılar.
Okulumuzun konferans salonunda anasınıfı öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz tarafından Anneler Günü'ne özel geleneksel hale gelen Anneler Günü Kutlama Programı düzenledi. Program dahilinde her sene olduğu gibi tüm annelerimizle gerçekleşti.
Öğrencilerimiz söylediği şarkılarla ve danslarıyla izleyicileri eğlendirirken annelere duygusal dakikalar yaşattılar. Miniklerin annelerine, öğretmelerimize ve öğrencilerimize çok teşekkür ediyoruz.